Brev:
Fuldkorn eller ej
21. januar 2011
Alder:
11 mdr.
Fuldkorn eller ej
Kære Helen
Jo grovere jo bedre, det er normalt slogan'et for min egen kost. Brune ris, fuldkornspasta, rugbrød osv.
Men er i tvivl om det samme skal gælde for min søns kost. Han er glad for rugbrød (som vi desværre ikke kan skaffe herude) og gufler også gerne brune ris fx.
Men kan han egentlig fordøje alle de grove fibre? har hørt nogen sige at små børn ikke kan tåle så "grov" mad, men at de har bedre af almindelige hvide ris, pasta osv i stedet for fuldkornsudgaven.
Hvad mener du?
Tak for svaret,
C